البيانات الاساسيه

السيره الذاتيه

سيرة ذاتية

بيانات شخصية

الاسم /  نجلاء محمد السيد إبراهيم

الجنسية / مصرية

الديانة / مسلمة

تاريخ الميلاد / 1/1/ 1974

محل الميلاد / شبرا بدين ــ  مركز المنصورة ــ محافظة الدقهلية

الحالة الاجتماعية / متزوجة

العنوان / ميت عوام  ــ  مركز المنصورة  ــ    محافظة الدقهلية

هاتف / ارضي 0502081480 ــ محمول 0169312456

المؤهلات العلمية

1-  بكالوريوس  تمريض 1996  بتقدير جيد  ــ  كلية التمريض ــ  جامعة الزقازيق     

2-  درجة  الماجستير في إدارة التمريض 2009  بتقدير جيد جداً ــ  كلية التمريض ــ  جامعة عين شمس       

الوظيفة السابقة

ــ   كلية التمريض ــ جامعة المنصورة

الوظيفة الحالية

مدرس مساعد بقسم إدارة تمريض ــ  كلية التمريض ــ  جامعة بني ســـــــويف

المهارات اللغوية

شهادة التو يفل بمجموع درجات 560 درجة ــ كلية البنات ــ جامعة عين شمس

شهاده التويفل بمجموع 500 درجه كليه الاداب جامعه بنها

مهارات الحاسب الآ لي

                                                                                            ICDL

 

 

المؤتمرات العلمية

 

1- مؤتمر الإدارة الثاني المنعقد بكلية التمريض جامعة المنصورة في  24مارس 2009

2- مؤتمر التمريض الأول المنعقد بكلية التمريض جامعة المنصورة في 27 و 28 أكتوبر 2009

3- المؤتمر السنوي الأول  المنعقد بكلية  التمريض جامعة بني سويف في 26 ديسمبر 2010

 

عنوان رسالة الماجستير

تحديد مدي ادراك طالبات كلية التمريض بدورهم بعد التخرج

ملخص رسالة الماجستير

Role perception is crucial in the transition from student to professional role, and the nursing student must be aware of role demands. This study aim was to investigate nursing students' perception regarding their role after graduation. It was conducted on stratified multistage random sample of 504 students from Ain Shams, Mansoura and Benha faculties of nursing. The data were collected using a self-administered questionnaire sheet. The results revealed a very high percentage of agreement upon all items of nursing process in the three universities. Generally, the role dimensions are ranked in descending order by nursing students, in the three Universities, as researcher, educator, communicator, manager, and caregiver. There were statistically significant differences among the three universities regarding the roles of caregiver, educator, and researcher. Statistically significant relations were revealed between students' perception of their future roles as nurses and their type of secondary school education, choice of nursing career, residence, and family income. It is concluded that overall perception of undergraduate nursing students at Ain Shams, Mansoura, and Benha universities regarding their future role as nurses was in very close agreement. This perception was significantly affected by their type of secondary school education, choice of nursing career, residence, and family income. More cooperation and collaboration between hospital staff and teaching staff is recommended, and written job descriptions for different nursing position should be available and communicated to nursing students.

عنوان رسالة الدكتوراه

ملخص رسالة الدكتوراه

جميع الحقوق محفوظة ©نجلاء محمد السيد