البيانات الاساسيه
السيره الذاتيه
سيرة ذاتية
بيانات شخصية
الاسم / نجلاء محمد السيد إبراهيم
الجنسية / مصرية
الديانة / مسلمة
تاريخ الميلاد / 1/1/ 1974
محل الميلاد / شبرا بدين ــ مركز المنصورة ــ محافظة الدقهلية
الحالة الاجتماعية / متزوجة
العنوان / ميت عوام ــ مركز
المنصورة ــ محافظة الدقهلية
هاتف / ارضي 0502081480 ــ محمول
0169312456
المؤهلات العلمية
1- بكالوريوس تمريض 1996
بتقدير جيد ــ كلية التمريض ــ جامعة الزقازيق
2-
درجة الماجستير في إدارة التمريض
2009 بتقدير جيد جداً ــ كلية التمريض ــ جامعة عين شمس
الوظيفة السابقة
ــ
كلية التمريض ــ جامعة المنصورة
الوظيفة الحالية
مدرس مساعد بقسم إدارة تمريض ــ كلية التمريض ــ جامعة بني ســـــــويف
المهارات اللغوية
شهادة التو يفل بمجموع درجات 560 درجة ــ
كلية البنات ــ جامعة عين شمس
شهاده التويفل بمجموع 500 درجه كليه
الاداب جامعه بنها
مهارات الحاسب الآ لي
ICDL
المؤتمرات العلمية
1- مؤتمر الإدارة الثاني المنعقد بكلية التمريض جامعة المنصورة في 24مارس 2009
2- مؤتمر التمريض الأول المنعقد بكلية التمريض جامعة المنصورة في 27 و 28 أكتوبر
2009
3- المؤتمر السنوي الأول المنعقد بكلية
التمريض جامعة بني سويف في 26 ديسمبر 2010
عنوان رسالة الماجستير
تحديد مدي ادراك طالبات كلية التمريض بدورهم بعد التخرج
ملخص رسالة الماجستير
Role perception is crucial in the transition from student to professional role, and the nursing student must be aware of role demands. This study aim was to investigate nursing students' perception regarding their role after graduation. It was conducted on stratified multistage random sample of 504 students from Ain Shams, Mansoura and Benha faculties of nursing. The data were collected using a self-administered questionnaire sheet. The results revealed a very high percentage of agreement upon all items of nursing process in the three universities. Generally, the role dimensions are ranked in descending order by nursing students, in the three Universities, as researcher, educator, communicator, manager, and caregiver. There were statistically significant differences among the three universities regarding the roles of caregiver, educator, and researcher. Statistically significant relations were revealed between students' perception of their future roles as nurses and their type of secondary school education, choice of nursing career, residence, and family income. It is concluded that overall perception of undergraduate nursing students at Ain Shams, Mansoura, and Benha universities regarding their future role as nurses was in very close agreement. This perception was significantly affected by their type of secondary school education, choice of nursing career, residence, and family income. More cooperation and collaboration between hospital staff and teaching staff is recommended, and written job descriptions for different nursing position should be available and communicated to nursing students.
عنوان رسالة الدكتوراه
ملخص رسالة الدكتوراه